torsdag 22 augusti 2013

Fint till helgen...

Hej på er!!

Vad härligt att vara hemma .....Efter en tuff, rolig och inspirerande vecka i Stockholm på formex..
Är jag överlycklig att få vara i min trädgård igen.
Idag hade jag arbete framför datorn men redan efter någon timma blev jag sugen på att fixa i trädgården.
Till kvällen kommer mina tjej kompisar, så självklart fixa jag ihop lite blomster.
Jag börjar med att plocka blommorna och lägga upp dom i små högar, lägga oasis i blöt. 
Sedan är det bara att börja
 Färgskalan blev lila rosa i en höstig ton, mycket brunt och vinrött. Gamla valmokapslar passar i det mesta.
 

 Första steget är att sätta det gröna, variera stora och små, blank och matt  olika former och färger.
sedan bygger man på med blommor. Mer och mer...
 


 Så här blev det..Jag tar även upp det vita i från krukan med mina söta slöjslilja. 

 Opps, jag gör en till... Nu i den orange färgskalan.
Ringblommor, tagetes, dill, rönnbär och lite annat smått och gott.



 Och så här blev det, jag hoppas nu att jag gett er inspiration  till att plocka av sensommaren fina blommor och skapa något till helgen.. Lycka till!


 Stor Kram Petra



1 kommentar:

Anette sa...

Vad fint! blev inspirerad och ska försöka mig på något "bukettaktigt", ja, jag garderar mig lite bara ;)