fredag 21 juni 2013

DIY Midsommarkrans!

Trevlig Midsommar på er alla!

Tittar in lite snabbt och tipsar om en superlätt krans som går fort att göra för er som inte orkar pilla med blomster!
För det är klart att man ska ha en krans i håret på självaste midsommar...


Denna krans pysslade jag ihop imorse på några minuter och kommer att hålla hela helgen minst :)

Så här gör du:


Ta ståltråd och måtta runt huvudet. Jag har använt mig av en tunn så därför har jag också surrat några varv för stabilitet... 


 Fäst sedan kvistar, blommor eller vad man har för fint hemma. i mitt fall blev det bruna pappersblommor. Flera mindre är superfint! Man kan även fästa band, surra runt om och låta det hänga ner bak.. det är också vackert!


Jag satte även lite fjädrar till vänster för att piffa till det! Man kan kombinera i oändlighet...och det är otroligt roligt!

Hoppas ni provar!

Glad midsommar igen, önskar er en solig helg!

Kram Stina

Inga kommentarer: