söndag 2 juni 2013

Bröllopsdetaljer, tips & fix...

Då var det min tur igen att dela med mig av lite mer bröllopsinspiration. Bröllopssäsongen är igång märker man och det är härligt med så mycket kärlek!!

För er som inte följer oss flitigt vankades det bröllop för en av oss töser på Hjärterum. Det var nämligen jag, Stina, som så Ja till min Samuel! En härlig dag! 
Bloggade förra veckan om min bukett och inbjudan
Så nu bjuder jag på lite fortsättning av vår bröllopskreativitet...

Det lite tråkiga är att allt går så snabbt denna dagen så att man inte hinner med all dokumentation som man önskar. Har så lite bilder ännu då mina fotografer fortfarande sitter med redigering. Men jag har skrapat ihop några bilder på festligheterna från vårt bröllop den 18 maj.. så alla nyfikna kan ana hur fint och mysigt det var..


Såhär såg delar av min inspiration ut över färgerna för det kreativa. Härliga smutsblå toner blandat med natur, brunt, beige & rost...
Vi var överrens om att vi lyckades fånga inspirationen väldigt bra också efter att ha jobbat fram resultatet!


De Underbara blommorna från vår blomstergrossist blev en snackis! Har varit på många bröllop där man sparsamt dekorerar med blommor då det kostar ganska mycket. Det kan tyckas vara en onödig utgift...
Men jag måste rekommendera att storsatsa på blomster & arrangemang. Varenda gäst blev vid kvällens slut blev tilldelad en stor bukett att ta med sig hem. Folk blev så glada(!) och bröllopet fick leva vidare hemma hos våra vänner.. 
Det blev som en tack-bukett! Så roligt tyckte vi!



Under hela året har jag samlat på bruna flaskor! Fick idéen om det sent i höstas och påbörjade mitt projekt. För det första tycker jag att det är så fint med brunt glas och speciellt gamla mjölk och öl-flaskor. Sedan är det så tacksamt att ha som vasar på borden då de bygger lagom höjd med blommorna så man kan samtala utan en bukett i vägen för bordsgrannen. Flera mindre vasar bygger fyller även ut borden väldigt fint och det ser inte tomt om ödsligt ut :)

Ann-louise  & Lina blandande blommor och kvistar i de stora flaskorna och på borden satte vi samma blomster i en flaska men blandande sedan upp på borden. Så på borden stod det 5-7 olika flaskor med olika vackra blomster. Mixat men matchat! Otroligt fint!


In the making..


Större dame jeanner gjordes till scen och buffébord mm..



Borden numrerade vi på detta viset med ett A5 i naturpapper och blå målarfärg.. De satte vi på rostiga  plåtställ som min far tillverkat speciellt för dagen. Efter festen tror jag att Chefen tog med sig dom hem :) Med all rätt! De blev ju snygga...

Ni ser en skymt nedan..


Vi hyrde en rund 8-kantig lokal nära Hjälmaren och vi jobbade med att förstärka tält-känslan som anades. Så vi hängde upp fina ljusslingor mot mitten!

Har inte så bra bilder som sagt ännu där man kan se bordsdekoren bättre... men förutom blommor i flaskor hade vi små blockljus lindade i bark för naturkänslan! Även fick vi tag på engångstallrikar i tryckt trä. Vi önskade en avslappnad fest som andades mer gardenparty än prinsessbröllop.. :) och det tyckte vi att vi rodde hem...


Typografi är ju min grej så förutom att jag gjorde inbjudan och trycksaker till vårt bröllop satsade jag även på en stor Menytavla och även Bordsplaceringstavla (som ej fastnade på bild)
Då vi inte hade något häfte vid borden så var det trevligt att slå på stort med att presentera menyn som de flesta ändå är nyfikna på...


Pompoms är superbra att dekorera med! Praktiskt också när man ska dölja sladdar också! :)



Jag älskar ju sköna detaljer och i mitt inspirationsletande hittade jag stora fristående bokstäver med ljusslingor som stod på ett dessertbord. Jag ville inte vara sämre och tillsammans med min far tillverkade vi egna av MDF med plåtkant och ljusslingor från Second Hand. Fast vi ställde dom på presentbordet! 

Och nu står dom i vårt kök och glädjer oss!


Det får bli allt för idag... och förmodligen kommer det mera i kommande inlägg :)

Önskar Er en Trevlig vecka!!




2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Otroligt inspirerande för mig som är blivande brud :) Vilken härlig känsla ni har lyckats att förmedla och fint tema! jag måste fråga vart du har köpt din helt fantastiska klänning?

Kram!
Ulrika

Hjärterum sa...

Tack!!

Klänningen har min mor sytt.. Så det finns bara den :)

Kram/Stina