tisdag 2 april 2013

Barbershop del II

 
Premiärdag!!!
 
Klockan ringde klockan 5.00 sista fixet innan öppning kl 10.00 Det är något magiskt men de ska väl höra till.. alltid är det full fart in i sista sekund... Men gillar det...=)
Snickarna, målarna och elektrikerna och jag vi gjorde de sista detaljerna här på morgonen...
Loggan bakom kassan kom upp här på morgonen...
 
 
 
 
 
 
Papegojlampan har fått fin fin respons.. och efterfrågan har redan inkommit.. självklart kan vi göra varianter till Er kunder.. Men orginalutförandet är exklusivt gjort för Barbershop...
Likaså tapeten, Men självklart kan vi till sammans med duktiga tjejerna på Mr Perswall ta fram något unikt för ert hem eller företag...
 
 
 
Tänkte visa er lite fler ytor av Barbershop här idag...
Här nedan anar ni en hall som leder till personalingång samt toalett..
Gillar verkligen skarpt dessa lampor och de vackra mönster som de skapar...
Vi säljer de i butiken i flera storlekar och färger... Färgerna hos Barbershop har vi lackat unikt för att matcha tapeter, tyger och inredning... Dessa nedan har fått läcker guldfärg....
 
 
Toaletten har fått vackra toner i turkost... En fantastisk mosaik i brun turkosa toner... otroligt vackert när de får belysning på sig...
 
 
 
 
 
Självklart har papegojtemat få följa med in på toaletten....
 
 
Ovanför handfatet sitter vackra speglar på rad för den korta till den långa... Min far som skruva upp dem protestera skarpt..och påpeka att det är ingen som är så lång... Men visst är det skönt att allt måste faktiskt inte vara logiskt eller praktiskt... Denna installation är inget av det...
Men man kommer inte långt med att göra som man ska eller som alla andra gör...
Våga va tokig och ibland gå bananaz som en vän alltid säger...
 
 
Med lite lackfärg så blir en gammla antik lampfot alldelles perfekt till miljön.....
 
 
 Här har ni lösningen! att alltid toalett papperet är slut... Varför inte fylla en stor korg och ha framme istället för en tråkig toalettpappershållare.....
 
 
Även personalutrymmet har fått kärlek... Gillar denna tapet så... så den fick var med en gång till men i färg..... kommer från Cole & son...
 
 
Bara älskar när saker och ting matchar som ljustakarna nertill.. perfekt till tapeten!!
Ni som följt mig vet vid det här laget att mitt inredningshjärta inte klarar av färgkrockar...
På gott och ont som allt annat...
 
 
 
I december åkte jag med ägarna till Stockholm för att köpa in frisörstolar mm
Säjlaren tog med oss runt på Stockholms "finaste salonger" i förväg hade jag kommenterat att jag tycker att till 90% så ser alla saloger likadana ut.. ingen personlighet... man har satt upp en fondvägg bakom schamponeringen som har oftast ett "hål" för shampo... Grabbarna höll inte med.. Men efter de 10 salongerna.. utbrast de.. Men de va precis som du sa...
Likaså säljytan av produkterna presenteras oftast i tråkiga ikea hyllot eller leverantörens egna plast hyllor...
Det går inte för sig...
Så här på Barbershop har vi skapat platsbyggda belysta hyllor...
Som gör rättvisa de fantastiska produkter som ska stå i hyllorna....
 
 
 
 
Ett av ÖppnigsErbjudanden är 20% på alla redken produkterna...
och jag kan intyga att de är super!!!
 
 
 
 
 
Barbershop har även ensamhets rätt på flera unika märken i salongen!
För Er som gillar det där lilla extra...
 

 
Jag får ofta frågan hur sådana här jobb går till.. Senast idag har jag fått två förfrågan..
så tänkte här ikväll även passa på att berätta lite kortfattat...
I detta fall med Barbershop kontakta Barbershop mig och berättade vad de hade för önskemål och vilken stil och känsla de ville förmedla med salongen...
 
 
Efter ett sådant möte, gör jag en mooddbords där jag med bilder försöker förmedla den bild jag själv har i huvudet hur jag tänkt.. Tilll kunden.. här nedan kan ni se första uppsalget.. med inspiration för säljdelen....
 
 
Andra uppslaget är inspiration för väntdelen.. Som anger färg och stil.. och en känsla..
sen gör man ju allt personligt för kunden.. Men inspirationsbilderna är till för att kunden ska förstå vad det jag har i åtanke...
 
 
 
Som ni sett på bilderna så går shamponeringen i grönt.. och här är just uppslaget med inspiration för shamponeringen..
 
 
 
Färg och inspiration till toalett....
 
 
Arbetsdelen.. i lite lugnare färger...
 

Vid nästa möte presenterar jag denna till kunden, och i detta fallet så blev det ett ja på en gång.. och då blir nästa del att man planerar budget, deadline mm...
Sen tar projektet fart.. och jag börjar göra inköp och letar unika detaljer för att skapa den stil och känsla kunden önskar... Sen blir man lite som "spindlen i nätet" som roddar så alla hantverakare vet vad och hur.. och alla fantastiska kontakter och männsikor jag har runt omkring mig som hjälper mig med allt från att sy speciallampor, till lacka saker, till måla och klä möbler och allt annat roddande.. Så i ett sådant här projekt så är det ett stort gott gäng som gör att detta blir möjligt.. Och då det är jag som har bilderna och slutresultaet i mitt huvudet blir det som sagt jag som får rodda... och det är ett galet roligt jobb jag har....=)
 
 
Nu har ni fått se mängder av bilder igår och idag och jag hoppas verkligen ni blir sugna på att besöka Barbershop... Kan meddela att Barbershop i denna stund har en fantastisk tävling... Det lottar ut en total makeower... Det enda Ni behöver göra är att gilla Barbershop sida på facebook och dela tävlingsinlägget på er sida... 
 
Och för er som inte kan vänta på om ni blir vinnaren.. så kan ni gå in på deras hemsida och boka online!!!
 
 
Har nu här ikväll pratat med Barbershop och det meddelar att det har haft en fantastisk första dag med otroligt fin respons... känns gott!! så nu blir det en lugn kväll i soffan....
Önkar er en fin kväll.....
Kram Ann-louise
 
 
 

Inga kommentarer: