tisdag 29 januari 2013

Våra konsultationer och uppdrag för Gastronomi Elva

Denna härliga tisdagskväll tänkte jag slå ett slag för våra konsultationer inom inredning. 

För ni vet väl att vi även gör hembesök till privatpersoner likväl som företag. 
Ni kanske är många där ute som endast tror att vi gör stora jobb, för offentlig miljö, 
i och med att det är då vi fotar och lägger ut bilderna, men det är inte hela sanningen, det är inte lika självklart att lägga ut bilder på ett privat hem, 
hemmet är ens borg och den vill man oftast ha inom sig själv/ sin familj. 

En konsultation från oss är tips och råd på plats, tiden som vi lägger i bilen och resekostnader ingår därmed i priset. 
Konsultationen kostar 1000kr och är på 1h, 
och jag lovar man hinner mycket på en timme. 

Självklart är det även dessa små jobb som vi brinner för, att åka hem till en person som har fastnat i tanken vilken tapet som passar bäst till vardagsrummet, eller fönsterproblem, vilka krukor och vilka gardiner är bästa alternativet? Hur ska jag kunna få en röd tråd i hemmet? Hur ska man få hallen att kännas större och hjälp jag måste ha mer smart förvaring?

Ja, ingen fråga är för stor eller för liten för oss. 

Häromveckan var jag hos ett medelålderspar som nyss hade renoverat vardagsrummet och hallen, där pratade vi fönster och möbelplacering, textil och tavelplacering och hur ska man få den öppna spisen mer i fokus...
 Idag har jag besökt en tjej som ville ha hjälp att få sovrummet lite mer mysigt och feminint.

Oftast blir man lätt hemmablind, och fastnar i sina egna tankar, tänker inte utanför banorna, och då kan vi med enkla tips och råd hjälpa er att gå utanför gränserna. Ibland behövs bara en lite kick för att man själv ska komma vidare.

Vill ni sedan ha mer hjälp än tips och råd på plats kan vi även lämna ett förslag och ge er en offert på ett färdigt förslag. Självklart ger vi er ett fast pris så ni vet vad slutsumman hamnar på.

Många tror att det kostar en förmögenhet med inredningshjälp men likväl som att unna sig en ny tröja till helgen kan man väl unna sig att få en härlig och trivsam känsla i sitt hem. 
För visst mår man mycket bättre när man kommer hem till något som man trivs med, än att komma hem till en kaosartad hall varje dag. 
 
Tänkte även visa lite bilder från ett jobb jag gjorde häromveckan. Jag var nämligen hos Goa grabbarna Johan och Jonas på Gastronomi elva. De har nämligen flyttat sin verksamhet till stan. 
 De erbjuder restaurangverksamhet,  Catering, vinprovning och "öppen restaurang" vissa helger.  

För att få deras restaurang mer ombonad och lyxig så att den passar med deras profil, valde jag att tillsätta textil i tre olika nyanser och då i lyxig sammet från golv till tak. ÅÅÅåh vilken skillnad det blev, takhöjden höjdes i och med att jag satte skenor i taket och textilierna tog också upp mycket ljud, vilket var meningen då det var väldigt högljutt innan när det vistades mkt folk samtidigt i lokalen.

Var själv där och njöt av god mat och dryck i trevlig miljö i lördags, så kan varmt rekommendera dessa grabbar












 Känner ni att ni behöver lite inredningshjälp tveka inte att slå oss en signal eller komma in och prata med oss, vi finns till för er!

Kram Lina







Inga kommentarer: