onsdag 25 juli 2012

Sommarens Boktips


God dag!!
 Härom dagen köpte jag mig en ny 
trädgårdsbok, "En Trädgårdsmästares väg" av Victoria Skoglund.
Helt fantastisk jag har redan tittat, läst och inspirerats i timmar... Hängmattan är ju så klart det bästa stället att läsa den på.


Victoria Skoglund driver sedan 1996 Zetas trädgårdar söder om Stockholm, och är med i TV-4 morgonpogram där hon ger trädgårdstips.


Bilderna i boken är otroligt vackra, fotografen heter "Lena Granefelt". Här ovan en bild på Höst Aster, aldrig  att jag kunnat tänka mig de så fina.


Boken är full med vackra bilder och  där emellan mycket trevlig text som ger kunskap och inspiration. Så mitt lästips till er i sommar är just den här boken. Den kostar 250 kr, och det är den absolut värd.




Den sista bilden är på en pärlbuske, en ny växt för mig. I boken står hur en skall skötas och var den trivs bäst. Den heter " the bride". och efter sitt namn kan man ju förstå hur otroligt vacker den är.
  Jag måste bara in skaffa mig en sådan...




Kramar Petra
www.petrahallberg.se




Inga kommentarer: