torsdag 31 maj 2012



Hej alla goda vänner!
Nu är det hög tid att njuta av liljekonvaljer, ta dej ut och plocka en bukett. Det doftar verkligen sommar... Med enkla medel kan du få det så här.


Jag fick en liten söt bok en gång av en vän som heter Växternas Språk. Som förmedlar växternas budskap. Det stå  att Liljekonvalj betyder framtida lycka..Och för mig gör det de.
 När jag var i 10-års åldern cyklade jag och mina bästisar till det speciellt ställe för att plocka liljekonvalj. Idag var jag där och plockade en bukett, och mina tankar gick tillbaka i tiden.. På mina bästa vänner och den härliga känsla som infann sig, Hela sköna sommarlovet framför sig...
Tack till mina bästa tjejer för att ni finns, jag gillar er.


Lite info om blomman:
Liljekonvaljen är giftig. Den luriga tiden är på sensommaren när blommorna har blivit till röda bär, och ser då ätliga ut.
Liljekonvaljen är Finlands nationalblomma.
 Convallaria majalisa heter den på latin och syftar på Maj när liljekonvaljen blommar.
.
 På brickan har jag även Ramslök och en dubbel helvit pingstlilja som växer i min trädgård. Tänk vad vackert. En bricka lite vaser och blomster..



Liljekonvaljen väcker många härliga minnen till liv, men får även tankar till sommaren vi har framför oss.
Blomman är helt klart en favo.

Kramar Petra

www.petrahallberg.se

Inga kommentarer: