fredag 4 maj 2012

En härlig kreativ vecka...


Härlig Maj fredag... som man längtat efter denna månad! är inte Maj en av de bästa på året!? man har allt roligt framför sig... och jag har massa roliga saker planerat nu närmsta 3 månaderna... ska minsan Njuta av var dag!!!

Känns som det var evigheter sen jag blogga... tur jag har töserna som bloggar oxå.. annars hade det vart torka på inläggen kan jag lova... Men nu är det mycket roligt på G massor av jobb utanför butiken..


har vart på ett stylist uppdrag i veckan för ett klädföretag.. då det är höstkatalog..så kan jag ju inte visa er något vi gjort.. men kan allt visa några skymtar av miljön och nån enstaka rekvisita av allt jag hade med mig... en helt fantastisk industrilokal har vi vart i.... gissa om det bara värkte i hela mig... vill ha!!! min butik i en sådan här lokal!!


Härliga råa väggar, betonggolv.. och stora stora spröjsade järnfönster....... De bidde så bra bilder!! självklart när de olika katalogerna kommer ut här från och med augusti.. ska jag allt visa er vad vi gjort dessa två veckor....


Det temat som var denna veckan.. Passade mig som ni förstår alldles utmärkt.. Va lätt att packa bilen full av härlig rekvisita från alla lager...
Ni som känner ,mig vet ju att jag och färg är otroligt noga med att allt ska lira... Va säger ni om denna härliga turkosa industrivägg... mina industri stolar och pallar... va ju som gjorda för detta.....


Sen i tisdags 1 maj... var det allt dax för Vincis uteservering... inredde ju Vinci i höstas.. och nu när de frågade om jag ville göra uteserveringen oxå.. med fria händer.. tacka jag självklart ja!
Ni som vart inne på Vinci kan väl inte missat lamphavet i taken... kände att jag vill förmedla även denna känsla utomhus... så nu under några veckor har jag åkt runt och letat tyger sammetsband och lampfransar... för att göra mina egna lampor...=)


Grabbarna tyckte att taket var väldigt trist bara jättestor vit duk... det åtgärda jag med att fota en del av de patchworkmattor vi hade hemma i grön,turkos blåa toner... sen bad jag en vän trycka dessa 12 mattor på en väv... för budget till att hänga äkta mattor var ju inget alternativ...=) som jag nämnt innan.. så tycker jag mig allt vara bra på budgetlösningar..men ändå inte tumma på slutresultatet.. så istället för 2500kr/kvadrat betalade vi 200kr/kvadrat...



sen satte jag kära Mormor på att sy kuddar på löpande band... sen var de bara att leta efter plädar, ljuslyktor mm i matchande färger.....




Fick lite mattor över.. här tog jag några gamla canvastavlor som stod på ett av  lageren och spände upp patchwork mattor på..
sen ställde jag ut 25 stora vackra olivträd som får skärma av lite mellan bord och soffor...



Grabbarna va nöjda jag ä nöjd.. och responsen har redan vart stor från gäster och förbigående... riktigt kul... vill ni ha hjälp där hemma med att göra en trevlig miljö på er uteterass..som passar er och ert hem.. tveka inte att höra av er...


Vinci grabbarna har fler krogar även en i smögen.. dit bär det av nästa vecka för att spåna på ideer på deras utbyggnad de håller på med.. så blir nytt projekt som ska stå klart till midsommar... sjäkvklart återkommer jag med bilder på vad jag ska åstakomma där....


Nu har det vart väl mycket jobb... så nu tar jag mig en välförtjänt ledig lördag! det blir trådgårds fix & mys för hela slanten...


Töserna tar hand om Er i butiken imorgon Lördag 10-16 håller de öppet...

Passa även på att gå tipspromenad genom våra mysiga butiker i stan.. mellan 12-14 med start stora torget.... frågor både för vuxna & barn... och det är fin fina priser vill jag lova presentkort för några tusen att uttnyttja i valfri butiker... de ni... så välkomna ner till stan...shoppa, tipspromenad & ta en god lunch på Vincis uteservering..


Nu fredagsmys!

Stor kram.... Ann-louise

Inga kommentarer: