fredag 20 april 2012

Bröllop på Hällsnäs..



Denna fredagkväll tittar jag in en snabbis till Er.. och bjuder på bilder från ett Bröllop jag gjorde september 2010 helt fantastiskt.. vi började planera ett helt år innan.. Bröllopet hölls på Hällsnäs..ligger utanför Möndahl vid Landvetter sjön..
kan verkligen varmt rekomendera detta vackra ställe...




Temat var orkideer,vitt,fattigmanssilver & elegant....






Miljöerna är helt fantastiska!!




Nere vis sjön ligger en liten udde där man har vigsel.. här klädde vi alla stolar med lakan..och planterade orkideer i alla befintliga gjutgärnskrukor.....


Det tog sin lilla tid att dekorera och förbereda allt.. och de va allt lite stressigt för att hinna allt i tid... men ack så roligt.. jobbar absolut bäst under press/stress....=)


Över 100st jätteorkider använde vi oss av samt massor av snitt orkideer....



Brudbuketten va ju självklart av orkideer!! samt några kallor.. som bruden önskade.. sen har vi dekorerat med pärlor vi trät på tråd....


Tärnbuketterna fick bli små orkideeknippen.....


Matsalen går inte av för hakkor kan jag lova här dukade vi i vitt med fattigmanskrukor till orkideerna, samt ljusstakar och ljuslyktor i fattigmanssilver... stolar kläddes i tyll.. hela denna del är inglasad och vecker utsikt över sjön....


Tyvärr lite mörk bild neda.. men tog med för att ni skulle få en helthetsbild av matsalsdelen... Då bruden är lika noga med detaljer som jag.. så va det första vi såg när vi besökte lokalen första gången.. ni ser uppe i taket där vi klätt in balkar i tyg.. dessa var tyvärr ingen vacker färg på och förstörde hela vårat vita tema...=) så jag de tog nån timma eller två att sätta upp dessa med häftpistol...=)
Och sist men absolut inte minst..Bröllopstårtan!! stor maffigt 5 vånings.. fick jag även denna äran att dekorera.... =)

Vill ni se mer från Hällsnäs kan ni titta in på deras hemsida www.hallsnas.se


Nu blir det fredagsmys för hela slanten... imorgon tittar jag in och visar lite bilder från min bästa väns bröllop.. där jag var tärna och fick äran att göra brudbuketten.. i Thailand.. de va en liten utmaning kan jag lova... =)

Hörs imorgon...


Imorgon har vi öppet 10.00-16.00
Och även i morgon hålls det tipspromenad genom våra mysiga butiker i centrum.. med flera fina priser.. 1:a pris presentkort på 2000kr i våra butiker... mellan 12-14 kan ni gå och utgår från Stora torget......


STOR KRAM SÅ LÄNGE...




Inga kommentarer: