fredag 23 mars 2012

Pergola

Hej!!

Nu har vi fullt upp med förberedelser inför trädgårdsmässan på Åhaga till helgen. Attans vad kul det ska bli. Inspiration, rådgivning, växter och allt som hör trädgården till, kommer att finnas. Kom dit och njut !!

Ulf Nordfjell är en av SVERIGES ABSOLUT bästa trädgårds arkitekter. Han är en stor förebild för mig. Han har en avskalad modern stil men ändå råder det harmoni med mys.

Här kommer bilder i från Ulf Nordfjells bidrag 2009 i Chealsae Flowershow. Det här bidraget blev överst på prispallen. Det kan man ju förstå.
 


De silvergrå träden du ser är: Silverpäron. De kallas även Nordens olivträd. Jag har ett sådant träd på mitt trädäck, i en stor kruka.. Den växer så det knakar och det är många som har undrat om det är ett olivträd. De vita vackra pil liknande blommorna är: Jättestäpliljan, det är en ståtlig blomma på ca2,5 m

 

Den här pegrolan är ju så himla snygg, vart kommer den plats?? hm.. jag behöver en större trädgård.
 


Här är en annan typ av pergola, den är inte så pjåkig den heller Jag gillar verkligen pergola.
Tanken att sitta ute men ändå lite inne, gillar jag starkt.


Kram Petra / vi ses på Åhaga till helgen.















Inga kommentarer: