torsdag 1 december 2011

Stinas 10 Julfavoriter..

Hej! Hoppas ni alla har en skön torsdag...
Idag har vi det lite lugnare i Butiken då det regnar för fullt ute. Ingen jul utomhus tyvärr, men inne hos oss är det julstämning!!

Då det just inte bjuder på så mycket stämning av sig självt så får man helt enkelt skapa den själv. Så därför vill jag dela med mig av mina 10 julfavoriter från butiken just nu...

 Bakformarna från Nordic Ware! Sött pepparkakshus (fast mjuk pepparkaka) så mysigt att servera till julfikat garnerat med florsocker och lite glasyr. Eller varför inte låta så framme och torka och smycka den istället...

Glögg har vi säker en 15 olika sorter med spännande smaker! Min favorit är Blåbär & Vanilj..

 Vi har gräddmandel, kanelmandel och brända mandlar. Även snöiga kolabollar och fyra sorters Fudgé.
Supermumsigt julgodis att ge bort i en liten present för att ge någon julstämning.. Min favvo är kanelmandel!

 Underbara Shepherd! Ni kanske tycker att vi tjatar om dem men helt ärligt så har jag har culingkängan jämt på dagarna och så fort jag kommer hem så åker ballerina-tofflorna på. Så mycket gillar jag dem! Skulle jag få välja ett par till så skulle det va dessa ovan. Bara älskar sömmarna!

 Vackra Änglavingar är också en favvis!

 Goa mössorna från Tif & Tiffy är en storsäljare hos oss! och de är ju bara så charmiga med pälstofsen..

 Ljushusen från Walthers & Co! Svårt att inte älska dem. Många samlar på dem och bygger små städer. Vi har dem varje år så börja samla till din egen stad!

 Om man vill ha inredningsinspiration så är denna boken ett tips! Här finns massor av idéer och ögongodis... även en hel del julinspiration...

Julgransmattan kommer inte riktigt till sin rätt på bilden. Men den är så härlig! Stor är den med snygg jul-text på och grov spetskant runt om. Enkel men dekorativ! En favorit den med!

Önskar er en trevlig Kväll!
PS. Nu fyller vi på med nyheter på vår WEBSHOP... gå in och kika och frossa i vackra ting...

Kram Stina

Inga kommentarer: