söndag 2 oktober 2011

Bokning av sista Julpysselkvällar & Nya familjemedlemmar...

 God Söndag på Er alla.
 Hoppas helgen er vart fylld med mys.. min blev lite annorlunda mot vad jag hade tänkt mig,
 I fredags kväll när jag kom hem..så är det standard att mata mina vildkatter.. en av dem har vart här sen tidig sommar, men väldigt blyg inte förrän sista veckorna den vågat sig fram.. sista veckan har vi till och med kramats.. Så i fredagskväll..kramades vi säkert en timma..sen började hon mjaua och gå sin väg.. jag tolkade henne som att jag skulle följa efter.. vi går runt huset och där stannar hon intill ett litet hål under terassen som jag inte sett tidigare.. och sätter sig och mjauar.. ut kommer 4st helt bedårande små liv.. så småååå.. ögonblicket va ju magiskt för en katt älskare som jag.. så nu hela helgen har jag sett på när de brottas, pussas, kramas & busas..känns som man inte får nog... och tankarna går ju.. de kan ju inte bo under terassen..de ä snart vinter.. och hjärta och dela på dem har jag inte... så ja de får väl helt enkelt flytta in hos mig....=)

 tre av dem är precis som mor sin.. men den fjärde ä allelles grå&vit.. och den tuffaste av dem.. de ä andra ä lite blyga men har blitt tuffare allt eftersom helgen gått...
Julpysselkvällar!!!
Tror ni flesta vet att i november & december kör vi ca 12 julpysselkvällar tisdag till torsdag 18,30-22,00
de brukar vara riktigt uppskattade..tjejerna som var hos oss häromkvällen bokade omgående in även en julpysselkväll...
Vi börjar 18,30 med hälsa er välkomna med glögg & lite tilltugg samtidigt som vi berättar hur vi lagt upp kvällen.. Sen visar vi hur man gör kransar, adventljusstakar, ljusfat & annat mys.. Sen pysslar vi på och vi finns med och hjälper till.. samtidigit som vi lyssnar på julmusik och pratar om inredning och julmys..
En liten paus tar vi för lite julsmörgås med fika.. för att sen pyssla vidare...
Under kvällens gång brukar vi alltid ha några erbjudanden på övrigt sortiment.. som många passar på att köpa sina julklappar och slå in dem extra vackert med alla våra tillbehör...
I år har vi ju extra stort så vara 12-13st/per kväll som vi brukar vara blir ju inga problem alls..
Många har redan sen förra året bokat upp tider i år.. men vi har några kvällar kvar.. Går allellles utmärkt att komma själv, eller dra ihop vännerna eller kanske kollegorna eller göra en kombo...
Kvällen kostar 250kr för att täcka våra kostnader för kvällen med mat & dryck mm sen betalar man det man pysslar för.. boka er gärna på info@hjarterum.net glöm inte datum antal och telefonnummer..samt komma in i butiken och betala anmälningsavgiften.. har ni några frågor så är det bara att maila oss, så svarar vi så fort vi kan...
Följande tider är idag söndag lediga helt eller finns platser kvar...
16,17,24,29,30 november..

nu önskar jag er en fortsatt mysig söndag..jag själv ska ut till mina missar igen...=) kram så länge....



Inga kommentarer: