måndag 6 juni 2011

Vilken underbar helg...

Sitter nu här i soffan ovan i mitt nya orangeri/terass och njuter av utsikten och tillvaron, klockan är 22.30 och det är fortfarande hur varmt och gott som helst...


Vilken helg det vari,t vårmarknad, styrt upp inför fotning, fotning, kattvakt åt 7 godingar.. ett mysigt besök i varberg..firat min lilla Loveli.. ja helgen har vart fylld med må bra saker... Hoppas er likaså... Nu är årets projekt äntligen klara här ute hos mig.. Så nu ska det njutas hela sommaren lång.. Och nu till och med långt in på hösten i min inglasade del med gjutgärnsspisen...




Måste visa mina helt underbara gamla industrilampor jag satt upp på terassen på framsidan.. kärlek!! Min elektriker va inte lika imponerad av dem...=) Tur man har olika smak...=)


Men nu är de nykopplade och lyser så vackert här ute på kvällarna....



Igår var det dax för fotning för två magasin ett som kommer denna sommaren och det andra får vi vänta tills nästa sommar... Töserna som var här och fotade blev helt begistrade och ville göra höstreportage för ett magasin och ett julreporage för ett annat...=) Så vi spånade långt och länge hur vi skulle styla inför dessa... kul!!!




Nedan ett litet smakprov på slutresulatet..




I dessa har jag redan hunnit med att hänga och slappa i.. Kommer från bloomimgville och finns att köpa i butiken..Även hängmatta i samma material och färg....


litet smakprov från terassen på framsidan.. helt galet gott att nu ha tak överallt så att allt kan få stå framme hela tiden utan att bli förstört...



Många grillkvällar ska det bestämt bli härute.......





Grillen blev inte så flitigt använd förra året, men iår ska den få bekänna färg!!












Min Stina har vart här ute och skrivit på väggar och möbler... Detta gamla skåp har fått sitt innehåll textat på dörrarna....




Och då min gjutgärnspis läckt i vinter åkte jag på att måla om alla golv, väggar och tak i mitt lilla hus... Så nu är det åter kritvitt... Så de innebar för Stina att åter sätta text på väggar och annat.. Gillar ni min lösning för alla knappar?? blev ju skogstokig på att aldrig ta rätt... Men nu är det problemet borta....




Ni kan gå in och kika på Stinas blogg här..


.http://stinaberg.blogspot.com/2011/06/white-house.html





Hoppas ni alla oxå har haft en allelles fantastisk helg... och nu vankas åter kortvecka... Imorgon ska vi iordningställa den exklusiva villan jag pratat om.. självklart återkommer vi med bilder!! Gokväll på Er alla goa....





4 kommentarer:

Annika sa...

Tjejerna i Trollhättan väntar sig en inbjudan....så vi kan komma och tanka massor inspiration....vi tar med oss jordgubbar och rosevin så de behöver du inte tänka på;)))
Kram Annika

IngerJohanna sa...

Oj vad fint! Jag blir jätteinspirerad och ser verkligen fram emot att se magasinen när de kommer!
Allt gott!

Mia sa...

Du är verkligen fantastiskt duktig. Tack för att du väckt min inspiration igen.

Hej /Mia på Västergården

hjärterum sa...

Tackar ju inte nej till Jordgubbar & rose!! bara höra av sig Annika..=)

tack IngerJohanna lovar meddela när magasinet kommer

Tusen atck för dina fina ord Mia det värmer så roligt att få jobba för dig!! kram på ER...=)