söndag 26 juni 2011

Fantastisk Midsommar helg...

Hoppas ni oxå alla goa har njutit av Midsommarhelgen och allt som hör där till..

Själv har jag haft härliga vänner här hemma i Sandsjön vi har njutit av god mat & dryck, bubblat, Paddlat kajak runt sjön.. ja massa fin kvalitestid & mys...

blåklint och sommarservisen ett måste en sådan här helg...



Denna vackra lampskärm i härligt material har vi fått in i butiken från Olsen & jensen..

Nedan ser ni oxå Kaj som min kära väninna döpte honom till nu i helgen.

Kaj var det första hon la märke till när hon kom, och utgav ett härligt skratt..

Och vi kunde konstatera att vi kände lika dant för Kaj..

Vet inte om ni läste ett av mina tidigare inlägg.. där jag ljust nämnde om ett av mina nya favoritobjekt här hemma som jag utlovade bild på vid senare tillfälle, och det var ljust Kaj... =) Hitta honom hos en lokal antikhandlare för någon vecka sedan, och kunde inte bestämma mig först om jag tycker det är okej med uppstoppde djur.. då jag anser mig vara djurvän långt över "medelsträcket" Men han fick följa med till butiken.. men där blev han inte långvarig hem skulle han! Iden med glasögonen är inte min.. Den fick jag i montern på formex hos söta tjejerna som har oddbirds, där hade de en annan pippi som det satt likande glasögon på.. och visste att jag hade ett par liknande i nån gammal auktionslåda...

Nu ikväll har jag gått och myst i trädgården, planterat och vattnat och gett lite kärlek till mina blommor, gillar ni min lilla planteringsbänk? har faktiskt två till på lager, säljer dem nu endast för material och arbetskostnad 3000kr/st perfekt som planteringsbänk, pysselbänk...
hör av er på mailen isåfall...



måste visa mitt stora myrten träd visst är det vackert.. =) tittar till det varje dag så att det inte torkar ut.. för de är ju såå känsliga...


Har även två mindre och det har kommit en mängd söta vit/rosa blommor på, har jag faktiskt aldrig sett förr.. eller är detta vanligt någon som vet?




I helgen har det vart massa matlagning, och det har vart så mysigt att använda oss av min lilla kryddodling, tomatplantor och citron träd... =)








Va inne och jobba en sväng i eftermiddags, gick bland annat igenom veckans post och där låg hösten/vinterns katalog för Bloomingville.. så den ska jag nu sätta mig och gå igeom vad som ska köpas in... det ser ut som att det blir en hel del... =)












Njut nu av det lilla som är kvar av helgen.. Nu i veckan börjar sommar torsdagarna.. vi kommer ha fina erbjudanden varje torsdag enbart för er bloggläsare.. så håll utkick varje onsdag då presenterar vi torsdagens erbjudande,,,



söndags kramar till er alla....


Inga kommentarer: