onsdag 27 oktober 2010

Ikea - projekt




Hej på Er!

Som ni säkert redan vet så är jag iväg på ett inredningprojekt för Ikea i Älmhult. Jag är nämligen med och bygger upp deras visningsvåning med alla deras nyheter och nytänkande inför nästa år. Detta projekt är enormt roligt och lärorikt, och man får massa inspiration. Både av nyheterna, människorna och alla länder och kulturer som är blandade under dessa veckor i lilla Älmhult. I projektet samarbetar nämligen inredare från hela världen. Vi har fyra veckor på oss, så v.46 ska allt stå klart.

Under de andra åren jag har varit med på denna uppbyggnad har jag varit på 3:dje våningen som det kallas där alla Ikeas produkter visas. Nu i år fick jag uppdraget att vara med på Stena, en industriell jätte häftig byggnad som vi ska förvandla till 9 st olika miljöer eller rum, med olika stilar, ett rum för trädgård/outdoor och ett rum med olika tvättstugor även dem i olika stilar.


Tyvärr har jag tystnadsplikt så jag kan inte berätta eller visa bilder på allt nytt roligt som jag har fått ta del av.

Men just nu så planerar och bygger vi upp Laundry och Outdoor. Jätte fina och smarta miljöer och lösningar. Tänk vad mycket man kan få plats med på liten yta.
Det är väldigt mycket fokus på att få plats med mycket på liten yta, Compact Living.
visar här några inspirationsbilder från ikea

Ha en mysig kväll med många tända ljus!
Kram Lina

1 kommentar:

Hjärterum sa...

Hej Tjejen.. såg först att du vart här inne efter jag gjort ett inlägg... har ikväll planerat massa för vårt kommande projekt..=) ser fram emot tills du ä tillbaks och få höra dina ideer.... kram från chefen...=)