tisdag 24 november 2009

Gokväll....
vilken kväll jag haft!! skulle hämta en Ballebosoffa och när jag kommer fram är det en full Lokal med bara massa gamla fina möbler.. matsalsbord, skåp,skänkar, väggskåp, stolar, cafebord med tillhörande stolar & massa mer... och vet ni farbron ville bli av med allt!!! så på fredag blir de dubbla skåpbilar och släp för jag shoppade allt han hade....=) såå fina saker!!!! men de kommer inte hinna få någon ompyssling detta året.. så när vi städat ut Julen i januari och gör vårnytt.. då lovar jag då ska alla saker få komma in i butiken... För ni vet väl att vi säljer gamla iordninggjorda möbler eller som dom är om de är fina..... och vi håller gärna utskick åt er om ni söker något speciellt... ovanstående byrå har fått en rejäl slipning samt målning och nya vackra knoppar....





Även i år som alla andra år har vi fyllt butiken med mängder av olika slaggs glöggsorter, saffran, hallon, socker, hjortron, äpple & jacktglögg mm.. Sen massa god senap, sylter, marmelader, min mormors hembakade pepparkakor & hjärtan skorpor, hemlagad chokladfudge nötkola... som vi gärna gör iordning till vackra presenter efter önksemål på peng & smak... idag satte jag ihop en uppsättning på Julstämmning.. de blev hjortronglögg, mormors hembakade pepparkakor, chokladfudge, nötkola, doftande vit hyacint allt vackert dekorerat med ädelgran, kanel vaxpapper i korg.... perfekt presenttips för 219kr, får se vad de blir för spännande ihopsättning imorgon men spinner nog vidare på temat Julstämning...






idag fick vi varor från vår leverantör P&B otroligt vackra servetter, fina burkar (tips: använd och ge bort en gåva i, bara knyt runt ett vackert spetsband... 2 sorters väggklockor som de verkligen lyckats få till så de ser gamla ut... och för er som gillar saker i rost fick vi helt galet vackra lampor i rost både fot & skärm..










och så har vi den vår KUDDMOSSA... en jul utan kuddmossa är ingen jul... för mig ett måste nog det vackraste naturen har att erbjuda så här års... tips: spara mossan till nästa år, går jättebra att bara lägga i blöt så blir den vackert grön igen.. brukar alltid ta fram min till påsk fin och lägga runt lökväxterna... är inte ensam om min kärlek till kuddmossan för vi säljer ca 20 lådor om dagen i två veckors tid...=)
och alla ni som frågat "när kommer Husen" våra vackra zinkhus som kommer till oss varje november varje år från Walther... har beställt alla husen stora som små.. höghus, radhus mm
kommer även andra väldigt vackra ting från dem... om de håller vad de lovar så dyker de upp här i slutet av veckan... =)
sitter nu här hemma och planerar lite... för måndagen den 7/12 kommer det en fotograf till mitt hem och gör ett Julreportage som hon sålt in till en inredningstidning... ska bli så roligt... vill ju gärna ha en vit jul.. men tidningen har beställt en röd bond Jul så de får de bli.. men då man har möjligheten har jag redan planerat för att ha en dubbeluppsättning så kanske de kan bli en vit jul ändå....=)
oj klockan är mkt, har ni orkat läsa hit så säger jag godnatt.. en lång rolig dag väntar imorgon...
hoppas de gäller er oxå.... Kramiz...






Inga kommentarer: